نحوه خرید بیت کوین در سایت فرهاد اکسچنج

فرهاد اکسچنج

برای خرید بیت کوین حتما باید حساب خود را در سایت فرهاد اکسچنج احراز هویت کرده باشید. (نحوه احراز هویت در سایت فرهاد اکسچنج)

 

لینک های مفید: خرید بیت کوین

 

نکات مهم:

شما در قسمت خرید و فروش بیت کوین دو آدرس کیف پول مشاهده می کنید. این آدرس ها منحصر به فرد بوده و به صورت رایگان از طرف سایت به شما ارائه می شود. اگر قصد شارژ موجودی این کیف پول ها را از طریق سایت دیگری داشتید، می توانید از این آدرس ها استفاده کنید. برای خرید بیت کوین از طریق خود سایت فرهاد اکسچنج نیازی به کپی کردن این آدرس ها در قسمت خاصی نیست. زیرا سایت به صورت اتوماتیک پس از پرداخت ریال موجودی شما را در سایت شارژ می کند. شما در بخش و خرید و فروش بیت کوین فقط می توانید موجودی بیت کوین خود در سایت فرهاد اکسچنج را افزایش دهید. * از این قسمت برای خرید بیت کوین برای کیف پول خود در سایت های دیگر نمی توانید استفاده کنید.

لطفا توجه کنید که قیمت رمز ارزها لحظه ای است. قیمتی که در سفارش می بینید ممکن است با قیمت لحظه ی نهایی که سفارش تکمیل می شود متفاوت – کمتر یا بیشتر – باشد. اگر این شرایط را قبول ندارید لطفا سفارش را تکمیل نکنید.

خرید بیت کوین در سایت فرهاد اکسچنج:

برای خرید بیت کوین ابتدا وارد قسمت خرید و فروش بیت کوین شوید:

سپس مقدار ریالی که قصد دارید برای خرید بیت کوین واریز کنید را در کادر مربوطه وارد نمایید. * این مقدار نمی تواند کمتر از 50 هزار تومان باشد. روی شبکه ی فرهاد اکسچنج با حداقل پنجاه هزار تومان می توانید بیت کوین خریداری و نگهداری کنید. در نهایت بر روی گزینه پیش به سوی درگاه بانکی برای واریز ریال کلیک کنید.

حال وارد صفحه ای می شوید که در آن شماره سفارش، مقدار بیت کوین دریافتی و شماره حساب بیت کوین خود را بر روی شبکه فرهاد اکسچنج می توانید چک کنید. * حتما شماره سفارش خود را در این مرحله یادداشت کنید. در نهایت بر روی گزینه pay online کلیک کنید تا وارد درگاه بانکی شوید.

فرهاد اکسچنج

اکنون درگاه بانکی برای شما باز خواهد شد، اطلاعات حساب بانکی وریفای شده خود را در این قسمت وارد کنید.

درگاه بانکی فرهاد اکسچنج

پس از پرداخت ریال در درگاه بانکی و تایید پرداخت، به سایت فرهاد اکسچنج ارجاع داده می شوید. در این مرحله می توانید سفارش خود را مشاهده کنید.

نکات مهم در مرحله آخر:

  • در صورتی که قسمت اول یعنی قسمت پرداخت ریال open باشد، بدین معنی است که پرداخت ریالی شما در سیستم تایید نشده است. در این حالت با شماره 02184080 تماس بگیرید و شناسه خرید 8 رقمی خود را دریافت کنید.
  • در صورتی که قسمت دوم یعنی دریافت بیت کوین open یا decline باشد، بدین معنی است که واریز بیت کوین انجام نشده است. این حالت به چند دلیل می تواند اتفاق بیفتد، به طور مثال کارت بانکی شما تایید نشده است و یا کارت بانکی به نام کاربر نیست. در این شرایط با پشتیبانی سایت از طریق تلفن 02147569000 و یا چت آنلاین موجود در صفحه اصلی سایت تماس حاصل فرمایید.

برای چک کردن موجودی بیت کوین در سایت فرهاد اکسچنج وارد پنل مربوطه شوید. ( قسمت خرید و فروش بیت کوین)

در نهایت سفارش شما در بخش تاریخچه سفارش ثبت خواهد شد.

معرفی آدرس کیف پول های بیت کوین موجود در سایت:

P2PKH یا آدرس Legacy

 

لینک های مفید: صرافی آنلاین

 

اگر آدرس کیف پول بیت کوین با عدد 1 شروع شود، آن آدرس P2PKH یا آدرس لگاسی (Legacy) است. این نوع آدرس کیف پول از نوع رایج و درواقع نوع اصلی آدرس است که تا به امروز هم مورد استفاده قرار گرفته است. آدرس P2PKH مخفف عبارت Pay-to-Pubkey Hash که یعنی به هش کلید عمومی گیرنده پرداخت کنید. هرچند که این نوع آدرس با سگویت سازگار نیستند اما امکان ارسال بیت کوین از این نوع کیف پول به یک آدرس سگویت امکان پذیر است. در حالتی که از یک آدرس P2PKH انتقال انجام می پذیرد، میانگین کارمزد معمولا بالاتر خواهد بود. دلیل این موضوع آن است که تراکنشات آدرس های P2PKH اندازه بزرگ‌تری دارند.

آدرس Bech32

این نوع آدرس کیف پول بیت کوین با عبارت bc1 آغاز می‌شود. آدرس Bech32 فرمت آدرس اصلی سگویت است.

پروتکل سگویت segwit!

معاملات پروتکل SegWit، تغییری که جامعه بیت کوین در سال 2017 تصویب کرد. این پروتکل می تواند هزینه ها را تا 30٪ ارزان تر از معاملات به روش سنتی کند. به عبارت دیگر، اگر یک معامله قدیمی 15 دلار هزینه داشته باشد، یک معامله SegWit ممکن است 10.50 دلار هزینه داشته باشد. اگرچه SegWit مدتی است که وجود دارد، اما همه کیف پول ها و صرافی ها از این نوع معاملات پشتیبانی نمی کنند.

پروتکل SegWit، آدرسهای bech32 (فرمت مخصوص معاملات SegWit) و حتی پیشرفت های بیشتری را به شبکه اضافه می کند. همچنین هزینه ها را نیز کمی بیشتر کاهش می دهد. برخی صرافی ها و سرویس ها از این تراکنشات پشتیبانی می کنند اما از bech32 پشتیبانی نمی کنند. در واقع سگویت (SegWit) فرآیندی برای حذف اطلاعات امضا از معاملات بیت کوین است که ظرفیت بلاک را برای ذخیره تراکنشات افزایش می‌دهد. با افزایش ظرفیت بلاک سرعت انجام معاملات افزایش پیدا می کند و درنتیجه کارمزد کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *