امید خود را نسبت به بازار ارز دیجیتال از دست ندهید!

فرهاد اکسچنج
  • بیت کوین و اتریوم در تاریخ 10 نوامبر به اوج قیمتی خود رسیدند.
  • ارزش واقعی این دو ارز دیجیتال محبوب، فراتر از آنچه است که در تفکر عمومی با عنوان راهی برای پولدار شدن سریع وجود دارد.
  • آینده بلند مدت ارزهای دیجیتال روشن تر از همیشه است.

آیا انفجار حباب بیت‌کوین و اتریوم صرفا نشانه ای در بازار ارز دیجیتال بود؟

پس از رسیدن قیمت اتریوم و بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی در 10 نوامبر، این دو ارز دیجیتال پیشرو، هر دو حدود 15 درصد نسبت به زمان اوج خود کاهش یافته اند. در همین حال، ارزهای دیجیتال دیگری همچون کاردانو و سولانا نیز بیش از 20٪ نسبت به بالاترین سطح قیمتی خود سقوط کرده اند.

ترس از زمستان قریب الوقوع ارزهای دیجیتال و سرکوب این بازار توسط ایالات متحده و چین ممکن است نشانه ای از صعود کوتاه مدت بازار باشد.

 

لینک های مفید:
خرید بیت کوین

 

اگر نگران کاهش قیمت ارزهای دیجیتال هستید، می بایست چند نکته را در نظر بگیرید:

بیت کوین و اتریوم حباب نیستند.

روزهایی که بیت کوین و اتریوم را نوعی جنون زودگذر می نامیدند، گذشته است. نمی توان انکار کرد که بیت کوین و اتریوم، اکنون بسیار قوی تر از گذشته هستند.

بیت کوین به ویژه در کشورهایی که فاقد ارز فیات پایدار هستند، نوعی ذخیره ارزش و محافظی در برابر تورم است. محصولات مالی جدیدی، با محوریت بیت کوین در حال معرفی هستند. بیت کوین حتی در ترازنامه شرکت ها ذخیره می شود.  مهمتر از همه، بیت کوین با وجود رشد تصاعدی، ایمن و امن باقی مانده است.

در همین حال، اتریوم ستون فقرات امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. رشد برنامه های کاربردی جدیدی که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شوند، اهمیت شبکه آن را گسترش می دهد. یکی از دلایل ارزشمند بودن بیت کوین این است که اوج میزان عرضه آن تنها ۲۱ میلیون کوین است (محدودیت عرضه). اتریوم عرضه ثابتی ندارد، اما برنامه کوین سوزی، با موفقیت این دارایی را کمیاب نگه داشته است. اتریوم عمداً توسط کسانی سوزانده می شود که سعی می کنند عرضه آن را محدود کنند.

همچنین حجم تراکنش های توکن های غیرقابل تعویض (NFT) نیز نشانه ای از قدرت شبکه اتریوم است. اتریوم ثابت کرده است که در واقع کمیاب است، همین مسئله است که به آن ارزش بیشتری می بخشد و آن را از آلت کوین های با عرضه بی نهایت مانند دوج کوین یا شیبا متمایز می کند.

ارتقای اتریوم 2.0 که اجرایی شدن آن در نیمه اول سال 2022 پیش بینی می شود، مکانیسم شبکه اتریوم را از مدل اثبات کار به مکانیسم اجماع اثبات سهام تغییر می دهد. از نظر تئوری، این انتقال، شبکه اتریوم را ایمن‌تر و مقیاس‌پذیرتر می‌کند، همچنین مصرف انرژی در این شبکه استاندارد خواهد شد. در روش اثبات سهام، کاربران تراکنش‌ها را بر اساس تعداد کوین هایی که در اختیار دارند، اعتبارسنجی می‌کنند، نه با استفاده از نیروی کامپیوتری که در روش اثبات کار بکار گرفته می‌شود.

ارز دیجیتال

 

لینک های مفید:
صرافی آنلاین

 

مقیاس پذیری به چه معناست؟ مقیاس پذیری در یک سیستم، به معنای قابلیت گسترش و ادامه فعالیت به شکل مشابه در مقیاس بزرگتر است. شبکه بلاکچین بیت کوین می تواند 7 تراکنش در ثانیه را پردازش کند که این مسئله سرعت انجام تراکنش ها را کاهش می دهد و کارمزد تراکنش را بالا می برد. در واقع مقیاس‌پذیری در رمز ارزها به معنای انجام معاملات سریع و ارزان است.

ویدیوهای آموزشی کار با بازار ارز دیجیتال را از دست ندهید!

تمایز بیت کوین و اتریوم از سایر آلت کوین ها

تمرکززدایی و ایمنی بی‌نظیر بیت‌کوین، آن را به یک محور اصلی در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است، در حالی که اتریوم یک پروژه جامع بوده که مانند یک گوشی هوشمند میزبان پروژه‌های نوآورانه است.

با توجه به داده های وبسایت CoinMarketCap، بیش از 14500 ارز دیجیتال در حال حاضر وجود دارند. بسیاری از این پروژه ها، برای بسیاری از مردم ایجاد هیجان کرده و در نهایت شکست می خورند و موجب ضرر سرمایه گذاران می شوند.

اکنون چگونه به بازار ارز دیجیتال نزدیک شویم؟!

اگر به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده اید و یا به عنوان یک سرمایه گذار قدیمی به این فکر کنید که چگونه موقعیت خود را در میان این کاهش قیمت ها تنظیم کنید، مهم ترین نکته این است که به تحمل ریسک شخصی خود احترام بگذارید. با وجود پتانسیل بالای این بازار، اگر فکر می کنید رمز ارزها مناسب شما نیستند، هیچ دلیلی وجود ندارد که بیش از حد درگیر ارزهای دیجیتال، به خصوص ارزهای پر ریسک شوید.

بازار کریپتوکارنسی، مطمئناً در آینده ای قابل پیش بینی چرخه های رونق و رکود را پشت سر خواهد گذاشت. اما اگر فکر می‌کنید مسیر رشد این بازار رو به جلو است، هیچ دلیلی برای ترس از رشد کوتاه‌مدت بازار وجود ندارد، البته تا زمانی که موقعیت سرمایه‌گذاری خود را با مبلغی آغاز کنید که هزینه ی اصلی و کاربردی زندگی شما نیست و می توانید روی آن ریسک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *